»Fundering«

0kommentarer

Var in till akuten idag med älsklingen (inget allvarligt, vi är båda sjuka i något vanligt höstvirus) och medans han var inne hos läkaren så satt jag kvar ute i väntrummet. Under dom 2-2,5 timmar jag satt där så kunde jag inte låta bli att lyssna på vad folket runtomkring mig pratade om. Det var väl runt 12 personer i väntrummet och av dom 12 så satt 10 av dom och gnällde oavbrutet om hur lång tid de tog och att dom får vänta så länge å bla bla bla. Alla, eller ja 99% av alla vet att åker man in till akuten så får man lov att vänta länge, likförbannat så sitter människorna där och gnäller om och om igen. Jag som har väldigt svårt för att hålla tyst satt där och blev bara mer och mer irriterad över allas gnällande så till slut var jag tvungen att gå ut och ta lite luft. Det finns nästan ingenting värre än när man själv mår piss och sedan sitta på en akutmottagning i 2-2,5 timmar och lyssna på folks gnällande över lång väntetid.

Bu för onödigt gnällande på akuten!

Kommentera

Publiceras ej