»Begravning, bowling & skolan«

1kommentarer

Har inte uppdaterat bloggen på ett tag nu, men jag har mina anledningar. Det som först och främst har varit den största anledningen är att jag inte mår så bra just nu efter farmors bortgång. Visst jag mår väl lite bättre nu efter begravningen men det känns fortfarande jobbigt. Jag kommer aldrig få prata med farmor igen, jag kommer aldrig mer få ha våra pratstunder, aldrig få skoja tillsammans igen. Jag saknar min farmor otroligt mycke. En stor del av mitt hjärta är krossat till smulor, de tomrummet som finns där nu kommer alltid att finnas där tills jag själv dör och kommer dit där hon är.
Begravningen var förra onsdagen (25/2-09), den var rent ut sagt ett helvete. De var extremt jobbigt. Jag fick panik när de vart som mest jobbigast under begravningen och tänkte gå ut men jag kände innerst inne att jag hade ångrat de. Mamma var ett enormt stort stöd under begravningen, tusen tack mamma för att du satt med mig och tröstade mig, vet inte vad jag hade gjort om du inte hade varit där! Pappa satt på raden framför mig så de vart inte så lätt att trösta varandra då.
De var några grejer som prästen sa som fick mig att gråta och skratta samtidigt, prästen nämnde att vi barnbarn älskar hennes underbart goda korvgryta och sockerkaka. En annan grej som hon sa var att vi kanske mindes att vi varje jul kollade under granen som små för att se om de mjuka paketet från farmor låg där, innehållandes ett par sockor som hon hade stickat till oss. De fick mig också att skratta och gråta.

I lördags var jag, älsklingen, monica, sonny, sussie, josefin, jesper och jessica ute och käka middag för att fira Sonnys födelsedag. Han fyllde iofs år igår men vi tänkte alla att de skulle bli roligare på en lördag. Efter vi käkat så blev de bowling. Då kom även Sonnys kompis Hasse dit för att vara med. De blev tjejerna mot killarna. Vi tjejer hann tyvärr inte köra klart andra omgången så de gick inte riktigt att säga vem som vann men Sonny hade högst poäng så han fick bli vinnare. Den första omgången var det en grym spelare som vann (jag hahaha). Kul var det iaf.

Förra veckan var vi i verkstan 3 gånger istället för bara 2 vilket var väldigt roligt. Jag och mona byggde en vägg. Träreglar som skulle måttas och sågas och sedan spikas ihop, efter det så skulle vi sätta fast gipsskivorna, två på varje sida. dom skruvade vi fast. Nästa steg var att spackla för skruvarna och skarvarna, Sen slipade vi väggarna så att det inte var några ojämnheter där vi hade spacklat. sen avr de dags för målningen. Mona målade sin sida grön medans jag målade min sida lila. Vart riktigt nöjd faktiskt. på fredag ska vi förmodligen sätta upp tapeter och såga ut hål för fönstret som vi ska sätta dit.

Slänger upp lite bilder från bowlingen och väggarna.

                 
 

1 kommentarer

Mamma Madeleine

04 Mar 2009 12:19

Hej Snuttan! Vad kul det är att det går så bra med skolan.Jag tycker du är jätteduktig! Och du var så modig på begravningen också, det är alltid jobbigt när man mister någon man håller kär.

Hälsa Sonny och gratta från oss i efterskott! Jag älskar dig! Pussisar Mamma

Kommentera

Publiceras ej