»Dagens middag«

1kommentarer

Fick ett litet ryck idag och ville överraska älsklingen med en liten middag med efterrätt. På menyn står det köttgryta med chokladpudding till efterrätt. Tyvärr så tänkte jag inte på att de tar över 1 timme att göra grytan så den har inte hunnit blivit klar än och älsklingen är hemma nu. Han vart iaf glad och överraskad att jag höll på med maten när han kom hem. Känns skönt att kunna göra nånting för honom, min hårt arbetande underbara man. Förberedde kaffet också så att det bara är att trycka på den när vi käkat klart.

Smakade på grytan för en liten stund sen och den kommer bli så grymt god när den är klar. Detta kommer att vara i grytan när den är klar:

• Grytbitar
• Köttbuljong
• Lök
• Champinjoner
• Matlagningsgrädde
• Morötter
• Svartvinbärsgelé
• Rödvin

Sen kommer de självklart att vara krydda och vatten i.

Nu måste jag återgå till matlagningen.

1 kommentarer

Tarziii

28 Jan 2009 17:42

Hejsan! Kan du hjälpa mig med en grej? Jag vet inte om jag ska klippa raklugg eller inte. Jag skulle bli jätteglad om du gick in och tittade på bilderna i mitt senaste blogginlägg och gav mig din åsikt :)

Kommentera

Publiceras ej