»Så var mitt 2009«

1kommentarer

De här året har varit som en berg-o-dalbana. Året började tyvärr med en stor förlust då min älskade farmor gick bort den 31:a januari. Den 2:a februari började jag min efterlängtade plattsättarutbildning. Den 9:e februari fyllde jag 25 och de firade jag genom att bowla 2 dagar innan med familjen. Dagarna gick och de närmade sig den 25:e februari då begravningen var. Jag visste att det skulle bli oerhört jobbigt men inte så jobbigt som det faktiskt var. Under mars månad så hände det inte så värst mycket, mest en massa pluggande och så, april månad likaså. Under maj så hände det inte heller något speciellt. Älsklingens lillebror Jesper fyllde 20år så då vart de lite firande. I början på juni så fixade jag och älsklingen pass till oss eftersom att vi äntligen tänkte åka utomlands. Den 13:e juni åkte vi upp till västerås för att fira att min bror och brorsdotter fyllt år (bror den 5:e & Tovisen den 11:e). Det var riktigt trevligt. Juli månad var det lov från skolan och skönt var de. Den 9:e så vart våran resa bokad. Kunde knappt tro att de skulle äntligen bli av. Den 11:e var vi upp till Sala för att morsan och hennes man skulle gifta sig. Det var kul att se mina morbröder och kusiner igen (hade inte sett dom på några år). Eftersom att vi visste att de skulle bli sent så sov vi över med en liten Tova som fick sova mellan oss. Hon har verkligen myror i pyjamasen när hon sover, ungen lyckades sparka bort mig från madrassen, haha. För varje dag som gick vart jag mer och mer nervös inför resan då jag aldrig flygit nångång innan så långt. Den 18:e bar det av till Kroatien (Pula) med älsklingen för 1 veckas avkoppling. Den veckan var otroligt varm men helt underbar. Det är ett minne jag aldrig kommer glömma. I början av augusti så startade skolan igen med en ny lärare till allas förvåning. Den 14:e fyllde min bästa vän Lina 21år så då gick vi ut några stycken och käkade. Den 23:e åkte jag, älsklingen, brorsan, Tovisen, pappa och Melanie till skansen eftersom att Tova aldrig varit där. Hade en helmysig dag där. Det hände inget särskilt i september som är värt att srkiva om. Under Oktober månad var det många som fyllde år så de vart lite firande här och där plus min och älsklingens förlovningsdag. I början av november (den 7:e) hade vi maskerad/födelsedagsfest hemma hos oss eftersom att älsklingen och Josefin fyllt år. Den vart väldigt lyckad. Den 16:e fyllde min älskade lillasyster Melanie 18år. Den 21:a var vi på Melanie och Jessicas modevisning som dom hade på älvsjömässan. Det som hänt hittills under december har varit både upp och ner. Jag har äntligen blivit klar med min utbildning av 9 kurser så fick jag 5 VG och resten godkänt. Det dåliga nu då... en i familjen mår otroligt dåligt så det gör att jag går runt och oroar mig för personen. Får alltid hoppas på att 2010 blir ett MYCKET bättre år än det här.

1 kommentarer

Linda

29 Dec 2009 08:46

Hahaha..ja visst är det det..mika hitta det på pappas vind!! Allt bra med dej annars?

Kram

Kommentera

Publiceras ej